www.fitnessclub.rzeszow.pl

Jak często ćwiczyć, by schudnąć?

Tekst: A A A  |  Drukuj stronę

Jak często ćwiczyć, żeby schudnąć? Jaki sport pomoże nam najskuteczniej pozbyć się zbędnych kilogramów? Czy lepiej stawiać na maksymalny wysiłek czy na długi czas ćwiczeń?

Aktywność fizyczna to podstawa, gdy chcemy uzyskać lub zachować zgrabną sylwetkę. Jednak często błędne wyobrażenia na temat sportu sprawiają, że odchudzanie staje się nieskuteczne, a co za tym idzie, szybko tracimy zapał do ćwiczeń i pozostaje nam tylko wizyta w gabinecie medycyny estetycznej medycynaestetyczna.rzeszow.pl. Niesłusznie! Wystarczy ćwiczyć we właściwy sposób. A oto najpopularniejsze mity związane z aktywnością fizyczną:

1. Ćwiczenie z mniejszą intensywnością pozwala spalić więcej kalorii, niż gdy dajemy z siebie wszystko - prawda jest taka, że spokojny wysiłek możemy wykonywać dłużej, niż trening bardzo intensywny. Dłuższy czas ćwiczenia oznacza większe spalanie kalorii. Jednak w ciągu minuty wysiłku bardziej intensywnego oczywiście spalimy więcej niż w takim samym czasie spokojniejszych ćwiczeń. Jeśli zaś chodzi o zwiększenie spalania kalorii, najlepszą metodą jest trening interwałowy, czyli: zmienne tempo ćwiczeń aerobowych.

2. Przed treningiem należy się rozciągnąć – rozgrzewka przed każdym treningiem jest konieczna, ale nie jest to równoznaczne z rozciąganiem. Bezpieczniej jest zatem rozciągać się po treningu.

3. Wystarczy ćwiczyć trzy razy w tygodniu – to zależy od tego, jakiego efektu się spodziewamy. Dla samego utrzymania ciała w dobrej kondycji taka częstotliwość wystarczy, jeśli jednak chcemy schudnąć – należy ćwiczyć częściej.

Istnieje jeszcze cały szereg mitów dotyczących odchudzania, dlatego najlepiej proces ten prowadzić pod okiem doświadczonego dietetyka i trenera.